1. Henrike Nijman-Visscher

• Henrike Nijman

Ik wil een Deventer doorgeven waar je zorg kunt kiezen die bij je past

Ik ben blij dat ik de lijst van de ChristenUnie in Deventer mag aanvoeren. Een partij die net als ik midden in de samenleving wil staan. Om vanuit die samenleving een stem te geven aan hen die niet gehoord worden. Die samenleving, dat is niet de gemeente, dat zijn geen plaatselijke organisaties. Die samenleving, dat zijn u en ik. Ieder met zijn eigen kwaliteiten en met zijn eigen zorgen. Ieder met zijn eigen achtergrond en met zijn eigen verhaal. Samen streven we naar een samenleving waarin we elkaar verder helpen, waarin we veel voor elkaar willen betekenen. Een samenleving ook waarin er ruimte is om christen te zijn.

De afgelopen 5 jaar heb ik mij als raadslid ingezet voor onderwijs, zorg, werk en inkomen. Door nieuwe wetgeving heeft de gemeente daar meer over te zeggen. Ik vind het belangrijk dat iedereen het onderwijs, de zorg en de financiële steun krijgt die hij of zij nodig heeft. Daar valt nog veel te verbeteren. De gemeente kan nog meer aansluiten bij de behoefte van inwoners en oog hebben voor hun omgeving. Er zijn in Deventer gelukkig veel organisaties, vrijwilligersinitiatieven, kerken en diaconale projecten die zich inzetten voor mensen die wat extra steun nodig hebben. Ze houden de gemeente een spiegel voor en moeten de ruimte krijgen om hun werk te blijven doen.

Ik wil dat de jeugd een toekomst heeft in Deventer. Dat betekent dat we ouders ondersteunen in het opbouwen van goede relaties en dat, mocht dat nodig zijn, er goede opvoedhulp beschikbaar is. We willen oog voor kinderen hebben door een stevig kinder- en jongerenwerk neer te zetten. Als gezinnen in Deventer er goed op staan, biedt dat een gezond perspectief voor de stad.

TwitterFacebook

Henrike Nijman, fractievoorzitter van ChristenUnie Deventer, vindt dat de gemeente veel te ver van de mensen af is komen te staan: "Ik ben bezig de gemeente echt aan die keukentafel te krijgen want ze roepen wel 'keukentafelgesprek' en 'passende oplossing' maar dat gebeurd nog veel te weinig. Vanuit mijn christelijke normen en waarden wil ik dat we aandacht hebben voor gezinnen en kinderen, (want dat is onze toekomst) en dat iedereen in Deventer meetelt en hier in vrijheid kan leven."

• Klik hier voor meer over de standpunten van Henrike Nijman
  • Klik hier voor de standpunten van Christenunie Deventer

Weblog van Henrike Nijman

1. 624x270_Grote_Synagoge_Golstraat
    168x168_henrike
    Door Henrike Nijman op 27 april 2018 20:07

Synagoge is meer dan een monument

De bestemming van de synagoge aan de Golstraat houdt mensen binnen en buiten Deventer bezig. Daaruit blijkt wel dat veel mensen waarde hechten aan dit karakteristieke gebouw in de binnenstad van Deventer. Het gebouw is van waarde als monument, maar nog meer als bijzondere plek waar een levende Joodse Gemeente haar diensten houdt.

Lees meer over "Synagoge is meer dan een monument"
  2. CU_WEBHEADERLAST
    168x168_henrike
    Door Henrike Nijman op 26 maart 2018 22:00

Dank voor uw stem!

Afgelopen woensdag hebben ruim 1800 mensen in de gemeente Deventer op ons gestemd. Bedankt daarvoor. Het is een grote teleurstelling dat we onze restzetel moeten inleveren. Maar we zullen ons ook met één zetel in de raad met volle energie inzetten voor Deventer.

Lees meer over "Dank voor uw stem!"

Labels: