Blogs per label

1. topbanner_cultuur
    168x168_arie
    Door Arie de Niet op 30 oktober 2018

Bestuur dreigt bij het Burgerweeshuis dezelfde fouten te maken als bij de Viking

De Viking heeft laten zien waar een onduidelijk, onzorgvuldig en overhaast besluit toe kan leiden. Je hoopt dat het bestuur van zo'n fout leert. Maar bij het eerste culturele bouwproject dat zich voordoet, dreigt het meteen weer mis te gaan. Om het Burgerweeshuis toekomst te geven is een verbouwing nodig. Het college gaat fors geld uitgeven aan een ontwerp, maar vergeet de gemeenteraad in positie te brengen. Raad van Deventer, zwem niet dom in een nieuwe culturele fuik, maar pak je verantwoordelijkheid, neem de tijd voor een zorgvuldig besluit en stel vooraf een helder kader, zowel inhoudelijk als financieel.

2. 624x270_Viking_bouwplaats
    168x168_henrike
    Door Henrike Nijman op 2 juli 2018

Ruimte maken om te leren van de fouten bij De Viking

Afgelopen woensdag was het slotdebat over het raadsonderzoek naar Filmhuis en theater De Viking. Het onderzoek en de openbare verhoren hebben aan het licht gebracht waardoor het project zo uit de hand is gelopen. College, gemeenteraad, ambtelijke organisatie en de NV Maatschappelijk Vastgoed hebben allemaal steken laten vallen. Maar om echt te leren van de fouten die zijn gemaakt bij De Viking moet ruimte worden gemaakt.

3. topbanner_cultuur3
    168x168_henrike
    Door Henrike Nijman op 2 februari 2018

Bittere pil bij De Viking

Het college vraagt de gemeenteraad ruim een miljoen extra beschikbaar te stellen voor Viking Flim en Theater. Dat is nodig vanwege nieuwe tegenvallers in het bouwproject. Stoppen kost vele miljoenen meer, waardoor er eigenlijk geen keuze is. Dat is een bittere pil. Tegelijk moeten we vooruit kijken en bedenken waarom ooit zijn begonnen met de Viking.

Labels: , ,