Berichten over Duurzaamheid

1. topbanner_bloem
    168x168_jasper
    Door Jasper Buist op 28 februari 2019

Nieuw college, nieuwe kansen voor duurzaamheid

Na een lange onderhandelingen is afgelopen zomer een nieuw college van burgemeester en wethouders geïnstalleerd. Met een wethouder (Carlo Verhaar) uit de gelederen van GroenLinks zijn onze verwachtingen ten aanzien van duurzaamheid hoog gespannen. Nieuwe woningen hoeven niet meer automatisch aangesloten worden op het aardgas, dus volop kansen om echt werk te maken van duurzame woningbouw.

Steunfractielid Jasper Buist is woordvoerder duurzaamheid vanuit de fractie. Hij gaat u de komende tijd op deze plek meenemen in de discussies en besluitvorming rond dit onderwerp.

2. topbanner_wonen2.jpg
    168x168_arie
    Door Arie de Niet op 13 maart 2018

Meer ambitie en hoger tempo in duurzaam bouwen

Uit de antwoorden op onze vragen over het woningabonnement blijkt dat er afgelopen drie jaar in 16 woningen energiebesparende maatregelen zijn toegepast. Als we zo doorgaan hebben we meer dan 1000 jaar nodig om onze doelstelling voor Deventer te halen. En we hadden 2030 bedacht… Tijd voor meer ambitie, een hoger tempo en concrete maatregelen!

3. topbanner_afval2.jpg
    168x168_jasper
    Door Jasper Buist op 5 maart 2018

Afval steeds meer grondstof, dankzij Diftar

Uit de evaluatie van het afvalbeleid blijkt dat Deventer dankzij Diftar voorop loopt als het gaat om afvalscheiding. Er is minder restafval en het is nog goedkoper ook. Toch valt er nog wel wat te verbeteren. Zwerfafval en dumping moeten worden aangepakt. De kosten kunnen ook nog verder omlaag. En de nieuwe milieustraat moet maar eens af.

4. topbanner_wonen5
    168x168_arie
    Door Arie de Niet op 25 februari 2018

Vragen over resultaten woningabonnement

De ChristenUnie heeft vorige week met drie andere partijen schriftelijke vragen gesteld over de resultaten van het woningabonnement. Met het woningabonnement zouden veel woningen duurzaam worden gemaakt. Het concept kreeg veel landelijke aandacht. Deventer heeft geld uitgeleend voor het woningabonnement, maar er zijn nog weinig concrete resultaten bekend. Na drie jaar vinden wij het tijd die te laten zien.